در اعزام جانبازان سقف درصد جانبازی لحاظ نشده/آغاز اعزام ایثارگران استان اصفهان

نشست هماهنگی و هم‌افزایی اعزام ایثارگران استان اصفهان به عتبات عالیات شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ به همت معاونت فرهنگی و آموزشی با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، مدیرعامل شرکت شاهدان کوثر، مدیرکل سازمان حج و زیارت، سرپرستان بانک‌های عامل در استان، اعضا شورای معاونین اداره کل بنیاد شهید و جمعی از مسئولان برگزار شد.





​​​​​​​

به گزارش «ایثار اصفهان»،نشست هماهنگی و هم افزایی اعزام ایثارگران استان اصفهان به عتبات عالیات شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ به همت معاونت فرهنگی و آموزشی با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، مدیرعامل شرکت شاهدان کوثر، سرپرستان بانک‌های عامل در استان، اعضا شورای معاونین اداره کل بنیاد شهید و جمعی از مسئولان برگزار شد.​​​​​​​



​​​​​​​










​​​​​​​

مدیرکل بنیاد اصفهان در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات غرور آفرین بیت المقدس و آزاد سازی خرمشهر اظهار داشت: مهم‌ترین مأموریت این بنیاد تکریم خانواده معزز شهدا و ایثارگران است.
وی خاطرنشان کرد: در راستای اهداف و سیاست‌های سازمان بنیاد شهید و دستور معاون رییس جمهور، مقرر گردید با همکاری ادارات کل بنیاد شهید و سازمان سیاحتی کوثر، 30 هزار نفر از جامعه ایثارگران با تسهیلات ویژه به عتبات عالیات اعزام شوند.​​​​​​​

احمدی نیا ادامه داد: با عنایت به توصیه های مقام معظم رهبری و توجه دکتر قاضی‌زاده هاشمی به مسائل فرهنگی جامعه ایثارگری، خدمات بسیار ارزنده ای در حوزه خدمات رفاهی و تفریحی در قالب شاهدان کوثر انجام پذیرفت که زیارت عتبات عالیات از مهمترین این دستاوردهاست.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران اصفهان با اشاره به کیفیت‌بخشی خدمات در این سفر زیارتی افزود: ارائه خدمات مطلوب برای کسب رضایتمندی جامعه ایثارگری باید مورد توجه قرار گیرد و این مهم مستلزم برنامه ریزی جامع برای اجرای یک کار خوب است
وی بیان کرد: اکنون بیش از 800 نفر در مرحله ثبت‌نام و ارائه مدارک به بنیاد جهت اعزام به عتبات عالیات هستند که بعد از ثبت‌نام قطعی، این عزیزان به این سفر زیارتی اعزام خواهند شد.

در ادامه این نشست مدیرعامل شرکت شاهدان کوثر کشور گفت: در اعزام جانبازان سقف درصد لحاظ نشده و همه جانبازان می توانند این تسهیلات را دریافت نمایند. پیش بینی ما در استان اصفهان این است که از اواسط خرداد ماه اعزام ها شروع خواهند شد.
ایشان ادامه داد: از زمان آغاز طرح اعزام خانواده های شهدا و ایثارگران به عتبات عالیات، حدود 5700  نفر اعزام شده است.
جعفری با بیان اینکه افراد نزدیک به خانواده شهدا و ایثارگران می توانند در این طرح ثبت نام کنند، تصریح کرد: افرادی که مشمول این طرح هستند پدر، مادر، فرزند، همسر شهید، جانباز و همسر جانباز که آزادگان و همسران آنها نیز در گروه جانبازان قرار می گیرند.
وی افزود: هر کدام از این افراد می ‌توانند 3 نفر همراه داشته باشند و از تسهیلات پیش بینی شده استفاده نمایند.

وی ادامه داد: کاروان های ما در قالب سازمان حج و زیارت اعزام می ‌شود و با مجوز سازمان حج و در دفتر کارگزاری سازمان حج در شهرستان ها و استان ها ثبت نام آن ها انجام می‌ شود.
جعفری اظهار داشت: ما در استان اصفهان متناسب با جامعه آماری بالای استان و کسب رضایمتندی جامعه هدف برای نخستین بار در کشور از دو بانک برای ارائه تسهیلات استفاده می کنیم در صورتی که در سطح کشور فقط از بانک دی خدمات دریافت میکنیم.​​​​​​​

وی یاد آور شد: در بحث مشهد مقدس سازمان سیاحتی کوثر ظرفیت هتل‌های موجود را نسبت به کل کشور تقسیم می کند که در این باب ما اصفهان را ویژه دیدیم وسعی میکنیم ظرفیت بیشتری در اختیار این استان قرار گیرد.
در پایان مدیرکل سازمان حج و زیارت استان اصفهان با اشاره به اهمیت زیارت حضرت اباعبدالله (ع) افزود: سازمان حج و زیارت با بسیج تمام امکانات، ظرفیت ها و بهره گیری از مدیران مجرب در کاروان های ویژه ایثارگری، آماده ارائه خدمات ویژه به جامعه معزز و معظم ایثارگری استان است.
حجت الاسلام و المسلمین اژدری اذعان داشت: در بحث سفرهای زیارتی مخصوصا عتبات یکی از دغدغه های سازمان بهره گیری از روحانیون است که بتوانند بهره زوار اباعبداله را از این سفره معنویی، عرفانی دو چندان کنند.