اعزام چهار هزار نفر از خانواده شهدا و ایثارگران خوزستان به عتبات عالیات​​​​​​​

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان از اعزام چهار هزار نفر از خانواده شهدا و ایثارگران استان به عتبات عالیات خبر داد.​​​​​​​

به گزارش ایثار واحد خوزستان؛ حسن نورانی روز دوشنبه در جلسه کارگروه اعزام خانواده‌های شاهد و ایثارگر استان خوزستان به عتبات عالیات اظهار کرد: در راستای اهداف و سیاست‌های سازمان بنیاد شهیدو امور ایثارگران و دستور معاون رییس جمهور، بنا است با همکاری سازمان‌های بنیاد و اداره کل حج و زیارت استان، چهار هزار نفر از جامعه ایثارگران استان با تسهیلات ویژه بانک دی به عتبات عالیات اعزام شوند.
وی با بیان اینکه برنامه‌های زیارتی و سیاحتی جزو اولویت های بنیاد شهید و امور ایثارگران است افزود: امیدوارم با برنامه ریزی که انجام می‌دهیم، خدمات ویژه‌ای به زائران ارائه دهیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان با اشاره به کیفیت‌بخشی خدمات در این سفر زیارتی گفت: ارائه خدمات مطلوب برای کسب رضایتمندی جامعه ایثارگری باید مورد توجه قرار گیرد.
در ادامه جواد جعفری مدیرعامل شرکت شاهدان کوثر گفت: والدین، همسران، فرزندان شهدا، جانبازان و همسرانشان مشمول ثبت‌نام در این طرح هستند و سرپرست هر خانوار جامعه ایثارگری می‌تواند تا سه نفر همراه داشته باشد.




​​​​​​​



​​​​​​​
جواد جعفری با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ میان سازمان فرهنگی سیاحتی کوثر و بانک دی به‌منظور اعطای تسهیلات به جامعه ایثارگری جهت زیارت عتبات‌ عالیات گفت: تسهیلات بانکی برای این طرح در ۲۴ مرحله اقساط تعیین شده است.
وی ادامه داد: میزان تسهیلات بانکی برای تشرف به سفر هوایی به عتبات‌عالیات به‌ ازای هر نفر ۸۰ میلیون ریال و میزان سقف وام بانکی برای اعزام زمینی به‌ ازای هر نفر ۴۰ میلیون ریال است. مابه التفاوت هزینه اعزام به عهده افراد مشمول تحت پوشش بنیاد شهید و جامعه ایثارگری است.








​​​​​​​
مدیرعامل شرکت شاهدان کوثر گفت: خانواده‌های جامعه ایثارگری بعد از ثبت‌نام در پایگاه اینترنتی شاهدان کوثر، می‌توانند بخشی از هزینه‌های سفر زیارتی عتبات‌عالیات را در قالب وام تسهیلات بانک دی دریافت کنند.
وی با بیان اینکه میزان ۱۰ میلیون ریال هزینه بلاعوض سفر خانواده‌های جامعه ایثارگری از سوی رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور واریز می‌شود، افزود: افراد مشمول می‌توانند بعد از ثبت‌نام برای دریافت وام بانکی سفرهای عتبات‌عالیات به بانک دی مراجعه کنند.
جعفری خاطرنشان‌کرد: در حال برنامه‌ریزی هستیم تا در آینده بتوانیم علاوه بر عتبات‌عالیات کشور عراق، اعزام کاروان‌های خانواده شهدا و ایثارگران را به سوریه داشته باشیم.
همچنین محمدامین یاقوت مدیر حج و زیارت خوزستان گفت: ما خدمتگزار جامعه زائری هستیم که ناب‌ترین آنها خانواده شهدا هستند. این طرح بسیار خوب و سبب می شود مشکلات سفرهای زیارتی به حداقل برسد.





​​​​​​​



وی افزود: ما باید کاری کنیم که خدمات و رفاهیات در طول سفر بیشتر و هزینه اعزام کمتر شود. خوزستان در اربعین امسال بیشترین میزان ثبت نام را در کشور داشت که نشانه ارادت مردم استان به اهل بیت (ع) است بنابراین باید بهترین امکانات در اختیار کاروان های عتبات عالیات قرار بگیرد.
یاقوت گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در آینده نزدیک، شاهد گذرگاه ریلی با کشور عراق خواهیم بود تا در کناره مرزهای شلمچه و چذابه به مردم خدمات شایسته ای ارائه دهیم.
وی بیان کرد: با توجه به گرمای هوا تلاش می‌کنیم زمان برگشت کاروان ها شبانه باشد تا زائرین شب در منزل خود استراحت کنند. با توجه به نزدیکی خوزستان به عراق انتظار داریم نگاه ویژه ای به این استان شود و تا هشت هزار نفر اعزام داشته باشیم.
استان خوزستان دارای ۲۴ هزار شهید دوران دفاع مقدس، مدافع حرم و امنیت است.
انتهای پیام/​​​​​​​