بازپرداخت تسهیلات عتبات در بیست و چهار قسط/آغاز اعزام ایثارگران گیلانی​​​​​​​

ایجاد شرایط مطلوب برای رفاه حال جامعه هدف  ​​​​​​​

 
کارگروه تخصصی عتبات و عالیات ویژه خانواده های شاهد و ایثارگر در مورخه 1 خرداد 1402 با حضور جعفری مدیرعامل شرکت شاهدان کوثر ، مدیرکل  سازمان حج و زیارت استان، مدیر کل و معاونین اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ، روسای شهرستانها و کارگزاری حج و زیارت استان برگزار شد .












​​​​​​​
در این جلسه جواد جعفری مدیرعامل شرکت شاهدان کوثر در تشریح برنامه اعزام خانواده ها گفت: والدین، همسران، فرزندان شهدا، جانبازان و همسرانشان مشمول ثبت‌نام در این طرح هستند و سرپرست هر خانوار جامعه ایثارگری می‌تواند تا سه نفر همراه داشته باشد.
 جعفری با اشاره به انعقاد تفاهم ‌نامه‌ میان سازمان فرهنگی سیاحتی کوثر و بانک دی به‌ منظور اعطای تسهیلات به جامعه ایثارگری جهت زیارت عتبات‌ و عالیات گفت: تسهیلات بانکی برای این طرح در ۲۴ مرحله اقساط  با بهره 4% تعیین شده است.











​​​​​​​
همچنین افزود: میزان تسهیلات بانکی برای سفر هوایی به عتبات‌عالیات به‌ ازای هر نفر ۸۰ میلیون ریال و میزان سقف وام بانکی برای اعزام زمینی به‌ ازای هر نفر ۴۰ میلیون ریال است. که می بایست مابه التفاوت هزینه اعزام را خود ایثارگر و همراهان آن پرداخت نمایند ، بعد از واریز مابه التفاوت زائرین به کارگزاری جهت تکمیل مراحل و مفاد قرارداد معرفی خواهند شد.
وی با بیان اینکه میزان ۱۰ میلیون ریال هزینه بلاعوض سفر خانواده‌های جامعه ایثارگری از سوی رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور واریز می‌شود، افزود: افراد مشمول می‌توانند بعد از ثبت‌نام و واریز مابه التفاوت برای دریافت وام بانکی سفرهای عتبات‌عالیات به بنیاد شهرستان محل پرونده که نماینده بانک دی نیز در آن حضور دارد ، مراجعه نمایند.
جعفری در خصوص برنامه ریزی جهت اعزام خانواده های معظم شاهد و ایثارگر به سوریه خبر داد.










​​​​​​​
فعال مدیرکل سازمان حج و زیارت استان گیلان در خصوص اعزام کاروانهای شاهد و ایثارگر به واسطه شانیت جامعه هدف ، خاطر نشان ساخت که از تمامی پتانسیل های لازم برای ارائه خدمات در راستای رفاه حال زائرین استفاده خواهند کرد.
لازم به ذکر است ، استان گیلان دارای 8 هزار شهید دوران دفاع مقدس، مدافع حرم و امنیت را از آن خود نموده و در حوزه ایثار و شهادت اهتمام ویژه دارد.​​​​​​​